De var släkt!

Jag frågade på odla.nu:s trädgårdsforumvad min blommande Hängfikus kunde tänkas vara för något, och de var rörande eniga om att det var en Karlbergare jag hade. Då visade jag upp min andra Karlbergare och frågade om den i så fall var något annat (förlåt om jag har långa och tillkrånglade meningar idag, jag håller på och skriver en tenta) men de sade att den nog var en Karlbergare den med. Jag blev förvånad, för växterna ser ganska olika ut och den ena är luddig och den andra slät, men nu har jag fått bevis. Den lilla stulna Karlbergaren, som jag alltid vetat var en sådan, blommar också! Den har likadana blommor som sin hängande kusin, men mycket större och mer imponerande. Det ser ut som en vit Hyacint som växer ut från en gren. Jag blir riktigt imponerad av mina gröna fingrar, jag stal ju sticklingen nu i höstas och hade aldrig trott att den skulle blomma redan, eller överhuvudtaget.
Jag har tagit ett kort på blommorna som jag visar upp här snart, men nu måste jag fortsätta med tentan innan mitt samvete äter upp mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0