Nu blommar det!

Min Hängfikus blommar!

image23 image22
(Ursäkta kamerakvallan)

Det här borde betyda att Hängfikusen inte alls är någon Hängfikus. Vad kan det vara då?



Jag har varit flitig de senaste dagarna. En bänk som jag haft växter på på balkongen flyttade jag innanför balkongdörren och satte bland annat Gummiträdet på. Då bänken blivit hemskt ful av att stå på balkongen köpte jag en bit vaxduk och tejpade dit, det blev riktigt stiligt:

image25 image24
                             Före                                                                               Efter

Gummiträdet planterade jag om i en litet större kruka idag, och då planterade jag också de sticklingar som tagit sig i nya egna krukor.

Så här full var min sticklingskruka förut (eller egentligen ännu fullare, för den här bilden är ganska gammal):

image26

Så jag lade ut min stora röda planteringsvaxduk (vaxduk är bra till det mesta) och mina jordpåsar och började göra i ordning krukor med litet lecakulor i botten, så ett lager vanlig blomjord och överst såjord för att rötterna ska få rätt jord i rätt tid.

image27 

Jag är orolig för min blomjord, den hade legat ute i regnet då jag köpte den för någon månad sedan så all jord var dyvåt, och den har fortfarande inte torkat. Nu tycker jag att de luktar litet underligt också...
Allt blev i alla fall fint till sist:

image28
I översta raden finns vandrande Judinna och "Hängfikus". I mellanraden står en Klätterkalla, två små plantor som vuxit ur kiwifrön jag sått och en Gullbladsranka. Längst fram står en liten Murgröna.

Här kommer bilden på Monstera-skottet, och när jag tog det såg jag att det fått ett till. Alla mina plantor växer som galningar nu, så borde det verkligen inte vara men så ligger det till.

image29

Kommentarer
Postat av: Boutdoro

Hi, cool site. What CMS is it?

2008-01-08 @ 20:49:52
URL: http://boutdoro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0