Epic Fail eller Det bidde en tummetott

Som sades i förra inlägget så har inte mina fröer tagit sig så bra, inte så bra alls.

image92

Jag hittade inte Nemablom men köpte små limfällor och de blir fulla av sorgmyggor så det är nog där problemet ligger, men nu känns det för sent för de flesta småplantorna.

image93

Jag har sått en del nytt som jag nu har kunnat sätta ut direkt på balkongen och hoppas på, och gurkplantorna ser toppen ut, men annars blir det nog köpesblommor på balkongen i år igen (förra sommaren var jag bortrest och då dog allt så det blev att snabbköpa för att fylla upp hjälpligt i krukorna). Hu så tråkigt.


Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Hm - jag borde också skaffa sorgmyggfällor. De ser ju dessutom riktigt trevliga ut.

2008-05-28 @ 09:50:07
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0