Tillbaka på vagnen

Jag såg att Joppelito börjat skriva igen och kände en stark motvilja mot att vara sämre, så här är jag nu.

Nu är det några år sedan det bloggades sist, jag har klippt mig och skaffat ett jobb och dessutom gift mig när jag då ändå höll på.
Viktigare för krukväxterna är att jag flyttat, från en etta till en tvåa på 50m2. Lägenheten ligger i samma hus som den gamla så det är samma öst-väst läge som gäller, men nu har jag ett helt nytt fönster att fylla.
Mitt nya jobb är som ombudsman för Vänsterpartiet, så vi får se hur mycket bloggande som hinns med under valrörelsen, men någon liten garderobsblomma då och då ska väl hinnas med om än kanske uppblandad med en gnutta klasshat.

Jag har absolut inte glömt krukväxterna när jag varit borta från bloggen. Till exempel fick våra bröllopstårtsdekorationer, Leia och en svart stormtrooper (det är inte Darth Vader, för det hade varit äckligt) och en get som vi fick i present (plus att en afrikansk familj då fick en riktig, levande get) stå i hibiskusen ett tag innan jag insåg att det nog inte var det smartaste för att bevara dem för eftervärlden.





Kommentarer
Postat av: Joppe

Hej! Vad kul att du är tillbaks, jag vet hur det är när det finns mer i livet än att hålla liv i bloggar :) Gratulerar till giftermålet! Med hopp om en lyckad odlingssäsong och framgångar för vänstern.

2010-05-21 @ 08:37:10
URL: http://joppelito.blogg.se/
Postat av: Annika

Joppe: Det är väl bara att tacka och önska detsamma

2010-05-22 @ 10:59:44
URL: http://floraochblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0