Allt smått som hänt

Jag överdrev nog litet då jag talade om hur mycket som gått av på Femuddingen, men mycket är det ändå. Så här såg den ut före och efter:

image37 image36

Fast jag behövde ändå klippa till den litet, bara inte så här mycket.



Annars har jag köpt ett nytt litet bord att ha växter på och gjort i ordning en liten hörna som är hemskt mysig, även om det inte syns när man tar kort på den med blixt:

image35

Notera särskilt min fantastiska vinpingvin, en av de bästa saker jag någonsin köpt.


Min lilla köttätare vissnade också när jag var bortrest, alla de köttätande bitarna försvann och bara gröna blad finns kvar, men den verkar klara sig ändå. Jag läste också någonstans att köttätare ska vissa ned på vintern, och jag hoppas att det stämmer och allt är normalt. Här kommer den också före och efter:

image41 image38



Jag har hittat en hemskt fin spaljé och bundit upp en Porslinsblomma som jag tog som stickling från min pappa förra gången jag var där. Nu vill jag ha fler spaljéer och fler saker att binda upp!

image40


Och alla de dåliga växter jag skrev om förut har dött och slängts bort nu. Inga överlevande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0